Van Mendoza naar Santiago in 50 uur - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Van Mendoza naar Santiago in 50 uur - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Van Mendoza naar Santiago in 50 uur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

23 Juni 2007 | ,

Hola lieve mensen,

Begin het gevoel te krijgen dat we al een beetje afscheid aan het nemen zijn. Wel nog 1 super bezoek aan Paaseiland en daar zijn de meningen over verdeeld. Hoor dat mensen horen dat het niets is en de mensen die ik tijdens mijn reis ben tegen gekomen zijn er vol lof over. Ga er open in en schrijf jullie bij terugkomst wat ik er van vond.
Nu eerst het verhaal over mijn reis naar Santiago. Om 08.00 uur (Argentijnse tijd) vertrok de bus richting Bariloche tijdens de rit geslapen, film gekeken en van de sneeuw genoten. Door de sneeuw gingen we soms niet zo hard, maar erg langzaam. De bus die ik van Bariloche naar Osorno vertrekt om 14.00 uur (Argentijnse tijd) en vroeg aan de bemanning of dat problemen ging geven. Zij beweerde van niet ze zouden op me wachten, nou ik ben benieuwd dacht ik. Naast mij zat een man uit Australië en wilde ook naar Chili, maar dacht eerst nog een paar dagen in Bariloche te blijven. Hij heeft ook bij de bemanning geïnformeerd en zeiden dat het mogelijk was en dat de betreffende bus voor ons reed. We arriveerde in Bariloche om ca. 14.30 uur (Arg.tijd) en de bus vertrok om ca. 15.00 uur (Arg.tijd), vertraging viel dus mee. Osorno is ongeveer 6 uur en als er veel sneeuw is ongeveer 8 uur, dus hopelijk voor 22.00 uur (Chileense tijd) in Osorno. Wel deze reis verliep met veel vertraging, ten eerste moesten de sneeuwkettingen om en dat nam veel tijd in beslag. Toen we eindelijk de rit konden vervolgen hadden we de eerste stop om een Argentijnse stempel te halen. Na onze weg weer te zijn vervolgen brak de sneeuwketting en duurde het dus weer een tijdje voor we verder gingen. Wel er was veel sneeuw op de weg en ging het niet zo snel. Op een gegeven moment kwam iemand van de bus roepen dat de vrachtwagens voor gingen en we dus even geduld moesten hebben. Na ca. twee uur vervolgde we weer de weg en vraagd iedereen zich af wat er was, want ik zelf dacht de douane van Chili te passeren. Na een tijdje eindelijk uit niemandsland en een stempel van Chili. Het sneeuwde dikke vlokken en ben de sneeuw een beetje zat, want hierdoor komen we 01.00 uur in Osorno en geen idee wat te verwachten. In Osorno aan gekomen geen Australiër uit de bus, dus ik uitleggen in mijn beste Spaans dat er nog iemand in de bus zit voor Osorno en blijkbaar ligt te slapen. Hij was blij met mij, anders was hij in Puerto Mont terecht gekomen. De busterminal was gesloten en iedereen lag al te slapen. Na lang zoeken een betaalbare kamer gevonden en geprobeerd 4 uur te slapen, omdat om ca. 07.00 uur de terminal open ging en ik kon kijken naar de eerste bus naar Santiago. De Australiër (baal dat ik zo slecht met namen ben) ging naar Temuco, onze bus ging om 07.45 uur en hoefde we dus niet lang te wachten. Wel verder was nog alles gesloten en dus geen ontbijt en drinken. Om ca. 12.00 uur aangekomen in Temuco en had ik 5 minuten om iets te eten en drinken te halen. Verder een saaie rit en ben gaan slapen, om 14.00 uur wekte de man van de bus mij en zij dat ik hier tijd had om te lunchen en er verder niet meer werd gestopt tot Santiago. Wel ik was niet helemaal wakker, maar we waren in Los Angeles en ik had 15 minuten. Eerst een plasstop en daarna zag ik een heerlijke hotdog, helaas niet klaar in 10 minuten en werd het een ander warm broodje dat wel klaar was. De reis duurde nog lang en ik dacht om 08.00 uur in Santiago te zijn, maar dat werd iets later. Na 50 uur reizen arriveerde ik bij Anita en was werkelijk toe aan een hete douche en een lekker bed. Wel er is hier niet veel luxe en is het erg koud de slaapkamer is 10 graden en heb niet veel winter kleding. Vanmorgen dus op tijd opgestaan om de was naar de lavandria (wasserette) te brengen en kan het gelukkig weer om 17.00 uur ophalen. Twee weken in dezelfde kleren rondlopen is normaal voor een reiziger, maar nu was ik het echt zat. Zal wel weer wennen zijn je regelmatig in andere kleding voort te bewegen. Dinsdag (26-06-2007) ga ik naar Paaseiland en ga maandag (02-07-2007) weer naar Santiago. De laatste inkopen doen en uitrusten. Op paaseiland is het internet erg duur en niet zo goed, dus in die tijd horen jullie niets van me, maar doe verslag bij terugkomst.
Zo jullie zijn weer op de hoogte en ik hoop op leuke reacties tot ik weer in Nederland ben.

Dikke kus Agnes

PS: reis gegevens voor retour Holanda
LA704 Santiago - Madrid
vertrek 19.00 uur - Aankomst 14.00 uur
Chileense tijd - Europese tijd

LA5716 Madrid - Amsterdam
vertrek 16.05 uur - Aankomst 18.30 uur

  • 23 Juni 2007 - 20:07

    Papa Dick:

    Zo Agnes,deze reis heb je in elk geval overleefd.Ik neem aan dat er toch wel spannende momenten zijn geweest.Een bus met sneeuwkettingen ploeterend door de sneeuw,duurt hier ook niet meer zolang
    hoor de herfst is al begonnen.
    Stormen,hagel en sneeuwbuien de zomer is
    ver te zoeken.Nog een paar dagen even op verhaal komen en dan naar het beloofde Paaseiland.We wachten met spanning op je bevindingen daar,geniet er van en tot schrijfs.

  • 23 Juni 2007 - 20:43

    Ans:

    Tja meis het einde begint te naderen, aan de ene kant vast jammer maar aan de andere kant is het ook heerlijk om weer naar het vertrouwde kikkerlandje terug te keren. Ik wacht met smart op je belevenissen op paaseiland.
    Helaas kunnen wij je niet verwelkomen op schiphol omdat wij dan zelf op vakantie zijn, maar spreken je daarna wel weer wij komen 20 juli weer thuis
    Veel plezier nog en een dikke knuf van ons

  • 24 Juni 2007 - 06:14

    Dorien:

    wow, winter, sneeuw, lekker hoor. En het is bijna voorbij die prachtige reis van je! Geniet van Paaseiland, en het word vast leuk. Lijkt mij in ieder geval prachtig om daar eens rond te kijken.
    Nog een paar weken en dan gaan wij het festival van de stinkende roos vieren! Ik zal aan je denken als we een fles wijn lostrekken.
    Groetjes
    Dorien

  • 24 Juni 2007 - 15:00

    Lydia:

    He schat,
    Je hebt een tijdje niets van me gehoord want ik was een paar dagen in Frankrijk.
    Maar wat een mooie foto's zeg, en wat een avontuurlijke tochten heb je gemaakt! Doe mijn slaapzak maar ook even bij de lavantaria, want die zul je wel veel gebruiken nu, haha. Er gaan Grootse dingen gebeuren, maar daar vertel ik je over face to face, als we elkaar weer zien. Ik kijk er ontzettend naar uit!!
    Liefs, LYD

  • 24 Juni 2007 - 21:25

    Claudia:

    Op naar Paaseiland. Open minded is toch de beste instelling. Sneeuw wordt straks ingeruild voor regen. Het is net of je een weekje wintersport aan het vertellen bent. Nu alleen nog de skies! Voorzichtig aan, ook nog het laatste rukje. Knuffels van Mij in June.

  • 25 Juni 2007 - 06:59

    Jacqueline:

    Tja welke dag kom je aan?? Ik heb nu wel aankomsttijden maar weet niet wanneer ik daar moet staan en of het om die tijd dan gaat lukken. Hoor je graag. Lijkt mij heel mooi Paaseiland...en is er niets aan ben je er toch geweest zullen we maar zeggen. Veel plezier nog gr. Jacq

  • 25 Juni 2007 - 10:47

    Kees Van Pernis:

    hey Agnes, ja ik weet het heb een tijdje niets laten horen , gaat ook allemaal zo snel.
    Ik begrijp dat je binnekort weer naar huis komt, ik hoop dat je de resterende tijd nog veel leuke/ mooie dingen mag zien.
    Nog een goede vervolg en terugreis toegewenst en dan horen of zien we je wel weer.

    groetjes,

    Kees

  • 25 Juni 2007 - 11:11

    Charlotte:

    Ik ben erg benieuwd hoe je Paas Eiland gaat ervaren. Goeir reis en geniet nog maar lekker want Juli komt zo in zicht!
    Liefs van ons allen!

  • 25 Juni 2007 - 14:27

    Nel:

    Hoi Agnes,
    De foto's zijn weer geweldig !!!!
    Succes met je reis naar Paaseiland. En rust daarna maar lekker uit om je voor te bereiden op je terugreis. Hoop dat je al die maanden een geweldige tijd heb gehad en zo'n belevenis kunnen ze je niet meer afnemen.
    groetjes Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 94449

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: