Nog even en dan toch nog Mendoza - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Nog even en dan toch nog Mendoza - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Nog even en dan toch nog Mendoza

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

17 Juni 2007 | ,

Hola lieve mensen,

Eergisteren heb ik veel geld uit gegeven in Santiago en dat moet stoppen(??). Gisteren langs casa de Pablo Neruda geweest en de gids die ik had heeft een paar jaar geleden onze koningin Beatrix rondgeleid. Neruda is een Poëet zijn huis in Santiago, Valparaiso en Isla Negra zijn nu een museum. Het was een verzamelaar van paarden, schoenen, glaswerk, etc. Zijn huis in Isla Negra moet het mooiste museum zijn en ga het misschien nog bezoeken. Zijn eerste vrouw was een Nederlander die in India woonde in die tijd. Zijn passie was schepen en ieder huis heeft iets weg van een schip. Heb met de gids ook veel gepraat over Zuid-Amerika en hun problemen. Gisteravond nog even met pa gebeld i.v.m. vaderdag en besloten zondag naar de bus te gaan en de eerste naar Mendoza te nemen. Ik begrijp dat niet iedereen begrijpt waarom er geen doorgang was. Wel als het beneden regent sneeuwt het boven en wordt het onmogelijk het is hier namelijk winter. Nu is het voor de derde dag droog en is het weer mogelijk, nu maar duimen dat ik woensdag weer terug kan. Ach soms moet je risico's nemen en van Anita gehoord dat ik beneden in Bariloche de overstap naar Chili kan nemen als het nodig is, daar is het niet zo hoog. Maar ja net een mail van Frankie in San Martin gelezen dat het daar erg hard gesneeuwd heeft. Hou jullie op de hoogte.

Dikke kus Agnes in Santiago

• 17 Juni 2007 - 19:44

Charlotte:

Goede reis naar Mendoza! Geniet nog maar lekker van die Prachtnatuur. Groetjes uit Maarheeze en een hele dikke zoen!!

• 17 Juni 2007 - 22:12

Ans:

Hoi Agnes,
    Als je dan in het ergste geval toch vast komt te zitten dan zou je ook nog de lange latten onder kunnen binden hahaha.
    Dan heb je bijna alles gehad, wandelen, bergbeklimmen, fietsen, raften en ook nog skiën, altijd leuk om uit te proberen.
    Hier is het erg wisselvallig qua weer dan weer noodweer met hagel regen windhozen en dan weer zon en dat alles bij een temperatuur van 18 tot 23 graden, koud is het hier dus niet.
    Groetjes en een dikke knuf van ons

• 17 Juni 2007 - 22:19

Rien:

Ja Agnes,
    Voor zij in Nederland is het soms moeilijk te begrijpen dat als het daar zomer is zitten we hier in de winter.
    En dan ja altijd om deze tijd van het jaar is de pas naar Mendoza gesloten, aan allekanten, ca. 3 meter sneeuw, welke ze probreren open te houden ivm de transporten naar en vanaf Argentina.
    Het is heel normaal dat de pas voor 2 weken is afgesloten en de vrachtautos hopen zicht op aan beide kanten van de pas. snachts houden ze de pas ook dicht ivm het gevaar op de weg. veel haarspeld bochten. de enige mogelijkheid in deze tijd is het vliegtuig. 1 uurtje vanaf Stgo naar Mendoza.

Zie en hoor je Rien

• 18 Juni 2007 - 12:01

Marion:

Hoi Agnes, even een tijdje niet kunnen reageren (vakantie). Je neemt wel een vrachtwagen ervaring mee terug naar Nederland zeg. In juli kom je geloof ik weer terug? De foto's zijn ontzettend leuk, Copacabana.... schitterend natuurlijk.

groetjes en doe voorzichtig!