De trip van San Pedro tot en met santiago - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu De trip van San Pedro tot en met santiago - Reisverslag uit , van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

De trip van San Pedro tot en met santiago

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

11 Juni 2007 | ,

Hola lieve mensen,

In San Pedro nog het één en ander gekocht, waaronder een hangmat. Wilde hem niet kopen maar vond hem erg mooi en kon de tweede dag geen nee tegen mezelf zeggen. Het moet dus een woning worden waar ik hem kan hangen. Verder etenswaar en drinken voor onderweg gekocht. Om 14.15 uur vertrok de bus en mijn buurman was een jonge man uit Denemarken en na zijn drie maanden in de jungle gaat hij alleen maar grote steden zoals Santiago en Buenos Aires bezoeken, wens hem veel succes. Een groot deel van de rit zat er niemand voor me en kon ik ordinair mijn benen in de lucht gooien. Jawel mijn schoenen zonder problemen uitgedaan en moet zeggen er waren veel mannen aan boord. Het eten was niet veel en ik was dus blij met mijn inkopen qua voer en drinken. De rit verliep goeg en kon merken dat ik in Argentinië erg verpest ben met luxe bussen. Het voer was dus niet veel en de films konden alleen in het Spaans, dus geen Engels met Spaanse ondertiteling en de volgende dag had je zelfs een headsetje nodig (en die had ik dus niet). Wel geluk bij ongeluk ik kon beide films al en kon dus redelijk liplezen. De aankomst in Santiago was 14.00 uur en dus bijna 24 uur onderweg, gelukkig wist ik mijn adres en ben in de taxi gesprongen, op naar Anita. Had haar drie dagen geleden een mail gestuurd, maar die had ze nog niet gelezen bleek. Gelukkig had ik nog een sleutel en kon dus inbreken, het was goed haar weer te zien, maar helaas is hond Nanoek naar een nieuw adres. Ze heeft op dit moment geen studenten en kon dus kiezen waar ik wilde slapen, nou dat werd jou kamer Lydia, met balcon. Gisteren scheen de zon, maar 's nachts is het ijkoud en Anita had geen gas meer, komen het morgen brengen. Vandaag geen zon en dus koud, maar de mensen van Santiago schreeuwen om regen het is te lang droog en veel smog.
Even een verhaal over het gas. Zoals ik, volgens mij, al een keer heb gemeld heeft in Zuid-Amerika Bolivia de gasmijn en wil niet aan Chili leveren. De Argentijnen kopen hun gas in Bolivia en verkopen daar weer een deel van aan Chili. Toen ik in het Noorden van Argentinië was las ik in de krant dat Bolivia hun gastoevoer aan Argentinië wil verminderen en toen bleek, hoorde dat gisteren, Chili hem een beetje te knijpen. Als Argentinië namelijk 50% minder krijgt verkopen ze niet meer aan Chili, maar gelukkig vanmorgen werden de gasflessen gebracht. Morgen ga ik kijken wanneer ik naar Mendoza ga voor een paar dagen. Heb namelijk nog steeds contact met een Amerikaan uit Texas die sinds begin mei in Buenos Aires is gaan wonen. Heb hem ontmoet in Santiago op school en heet Dan, aangezien hij een beetje jaloers is op mijn reizen zie ik hem 14-06-2007, want dan is hij in Mendoza en probeer ik er ook te zijn. Volgende week wil ik (hoop samen met Anita) naar La Serena of een ander oord in de buurt. Op 26-06-2007 ga ik naar Paaseiland en zal jullie alvast vertellen dat het waarschijnlijk een week stil voor jullie zal blijven. Verder moet ik met Rien nog wat afspreken in Viña de Mar of Santiago en dat zal waarschijnlijk begin juli worden.
Ook ga nog mijn terugreis controleren voor weizigingen tijdens mijn trip naar Nederland. Zo dit was het wel even.

Dikke kus van Agnes in Santiago de Chile

  • 11 Juni 2007 - 11:48

    Lydia:

    Doe Dan de groeten, en controleer even hoe mijn kamertje erbij ligt in Santiago.
    En nu het einde van je reis nadert is het misschien een idee een "spirituele" evaluatie? Had je dingen die je wilde ophelderen / bereiken /leren en vooral natuurlijk ook zien en beleven voor je reis? Is dat gelukt? Wat wil je nog doen voordat je weg gaat of neem je rustig afscheid van alles? Ik ben toch zo benieuwd! We mailen elkaar hier vast nog over, net als de afgelopen maanden.
    Kus, LYD

  • 11 Juni 2007 - 13:58

    Renata:

    Wat gaat de tijd toch snel! Bijna weer lekker thuis. Nu nog even mijn droom, paaseiland bezoeken.ik hoor gauw van je.
    liefs renata

  • 12 Juni 2007 - 11:27

    Claudia:

    Zo. Heb nu vakantie. Een klein weekje. Heb al een dag besteedt in Nijmegen. Voor het sociale gevoel, maak ik nu even een mailtje. Zodat je weet dat er meer mensen even een moment tijd voor je vrij maken, hihi. Ga strak even een filmpje kijken, met ondertiteling, voor het geval ik echt niet weet wat er gezegd wordt, tja dat is het voordeel van THUIS een filmpje kijken. Hihihi... Voor je het weet, kun je die films nog eens thuis huren en bekijken, mocht je echt wanhopig zijn. Dat zal wel niet. Maak een paar mmoie foto's van het Paaseiland, want dat is nu een van de dingen waar ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar begin te worden. Zo. Dat was het weer voor deze middag. Knuffels van Mij in June.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 94452

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: