Hoogste stad ter wereld van dit formaat - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Hoogste stad ter wereld van dit formaat - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Hoogste stad ter wereld van dit formaat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

07 Mei 2007 | Bolivia, Potosí

Hola lieve mensen,

Wij arriveerde om 01.00 uur in Potosi en de weg erheen was erg ruw en soms smal. Het was denk ik maar goed dat het donker was en we niet alles konden zien. We hebben ons bij een hotel laten afzetten door een taxi die we deelde met twee mensen uit Afrika en dus ouderwets Nederlands praten. De slaapkamer was in de kelder en erg koud, maar een andere plaats was niet beschikbaar op dat moment. De volgende ochtend konden we gelukkig naar een andere kamer alleen daar was geen water kwamen we `s nacht achter, ze was vergeten een kraan open te draaien. We hebben een toer voor maandag geboekt in een `mijn´ en wat rond gelopen. De mensen hier hebben een bredere borstkast en rug dan ons en dat komt omdat hun longen groter zijn. We zitten namelijk op ruim 4000 meter en moeten dus niet te snel wandelen en praten anders krijg je het benauwd en hoofdpijn. `s Middags om 15.00 uur zijn we even gaan liggen op bed en plots was het 20.45 uur en zijn dus maar in bed gebleven. Vandaag naar Casa Nacional de Moneda, oftewel een ouderwetse geldmakerij en de buurt een beetje verkent. Het is een leuke stad, alleen de mensen kijken niet zo blij en zijn dus ook niet erg knap, want met een glimlach zie je er echt veel beter uit. Het busvervoer is veel slechter dan in Argentinië en Chili, maar dat was bekend. Een gids in Salta heeft mij verteld dat je Bolivia als een avontuur moet zien en hij heeft gelijk. Morgen gaan we dus in een `mijn´ rondkijken en nog even op bezoek bij een kerk (geloof ik) en om 18.00 uur met de bus naar Sucre, waar we zeker een week gaan verblijven.

Dikke kus van Agnes uit Bolivia

ps: geen video`s aanvragen graag, ik zie dat er 28-04-2007 video ruimte is geplaats en ik wil foto`s. Op 28-02-2007 is er ook video ruimte aangevraagd en 30 is echt teveel. Ik weet niet of dit een misverstand is, maar laat me a.u.b. weten wie wat heeft aangevraagd vanaf 01-02-2007, want ik ben bang dat het één en ander niet goed loopt. Ik wil in Sucre (waar ik morgen heen ga) graag de foto`s plaatsen en als ik geen ruimte heb ben ik bang dat ik het één en ander moet verwijderen en dat zou zonde zijn.

  • 07 Mei 2007 - 04:27

    Dorien:

    Zo te lezen is het inderdaad een avontuur. En inderdaad wat een glimlach al niet kan doen. Ben benieuwd hoe het in de mijn is. en we zijn heel nieuwschierig naar de foto's.
    Groetjes van Jan, Dorien en Tycho

  • 07 Mei 2007 - 09:12

    Tini:

    Ik ben waarschijnlijk een beetje eentonig,maar ik heb je belevenissen weer gelezen hoor. En vind het nog steeds super dat je het doet. Nou veel plezier maar weer en tot typs.
    Dikke kus van je zus.

  • 07 Mei 2007 - 10:39

    Marion:

    Hoi Agnes, kreeg vanmorgen je mailtje dat je in juli al terugkomt naar Nederland. Vind het toch al knap dat je zolang volhoudt. Kan vanaf vrijdag je mailtjes even niet lezen. Ga met vakantie 3 weken.
    Ben weer zeer benieuwd naar je foto's.

  • 07 Mei 2007 - 10:44

    Mama Marja:


    Enig jouw belevenissen al is het soms wel spannend.Nu kan je eens mee maken wat mensen met b.v. astma hebben,en moeilijk kunnen adem halen,maar goed je zit hoog en droog zullen we maar zeggen.
    we weten niet wat er in de mijn te zien zal zijn dus moeten de foto's uitkomst bieden.iedereen hoopt dus dat het nog steeds goed zal komen met de foto ruimte.
    Voorlopig kunnen we nietsbestellen, misschien dat Lydia hier in kan helpen.
    Vast een fijne week in Sucre en een goede slaapplaats toegewenst.

    Knuffels uit Opmeer.

  • 07 Mei 2007 - 18:27

    Hans En Els:

    Hoi Agnes. We hadden al een keer, ik denk dus videoruimte, gekocht. En wellicht hebben meer mensen dat gedaan. Kun je die videoruimte niet om laten zetten?
    Zo hoog als jij nu zit zijn wij nog nooit geweest. Ook wel koud zeker?
    Ben wel benieuwd naar nieuwe foto´s.

    Groetjes,
    Hans en Els

  • 08 Mei 2007 - 11:02

    Claudia:

    Zo eindelijk ben ik er weer eens tussen gekomen. Allereerst ben ik ook een persoon die heeft geprobeerd,fotoruimte voor je te ritselen. En aangezien dat al weer een dag of wat geleden is, weet ik niet of ik het fout heb aangevraagd. Maar misschien zou je het kunnen laten omzetten(als ik het fout heb aangevraagd)? Zo moeilijk doen ze toch niet bij de site? De bedoeling was goed.
    Het weer is weer omgeslagen. Eindelijk weer wat water in de bodem.
    Dat is ook wel weer eens prettig. Knuffels van Mij in May.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Potosí

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 97170

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: