Terug naar Santiago met een omweg - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Terug naar Santiago met een omweg - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Terug naar Santiago met een omweg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

20 Juni 2007 | Argentinië, Mendoza

Hola lieve mensen,

De rit naar Mendoza is goed verlopen, maar wat veel sneeuw daar hoog in de bergen. Ontzettend veel vrachtverkeer die ook graag naar de andere kant van de berg willen. De douane verliep weer soepel en ze hebben me weer toegelaten. Verder duurde de reis wel wat langer dan 6 uur en dan is er ook nog een uur tijdverschil en ik weer een uurtje dichter bij Nederland. Maandag waren tot onze verbazing de meeste winkels gesloten en bleek het een feestdag voor de vlag te zijn. Ik balen en zijn in de taxi gesprongen om naar een winkelcentrum te gaan. Deze was ook snel bekeken en zijn naar de bioscoop gegaan Shrek bekeken. Het was een beetje balen, want het leek oprecht een saaie zondag. Dinsdagochtend las ik in de krant dat het weer sneeuwde en ben gelijk uit gaan checken en naar de busterminal gegaan om te zien of er een bus ging. Nee de berg was al gesloten, misschien morgen? Zijn gaan winkelen en bij een kantoor van Andesmar geïnformeerd naar wat mogelijkheden. Wel ze kunnen je daar echt niet meer vertellen dan dat ze verwachten dat morgen waarschijnlijk de bussen kunnen rijden. Verder gaan shoppen en naar een wijnproeverij gegaan, daar lekker (duur) wijntje genomen met wat kaas, zallig. Bij aankomst 's avonds laat in de hostel was er gelukkig nog een bed (is nu geen drukke tijd). De man achter de balie zei dat ik het morgen ook wel kan vergeten. Zijn vader is buschauffeur en heeft de rit naar Santiago. Wel dat gaf mij geen hoop op een korte rit, maar heb vannacht liggen nadenken hoe op te lossen op verschillende manieren. Vanmorgen vroeg opgestaan en daar weer gesproken met de man die al voor me had getelefoneerd en zei dat de berg nog steeds gesloten was. Wel ik toch al mijn spullen gepakt en taxi genomen naar de busterminal. Langs Turbus gegaan en die gaven me hetzelfde bericht, geen Santiago misschien vanmiddag. Toen naar Andesmar en kreeg hetzelfde verhaal te horen, alleen zij verwachten helemaal geen doorgang vandaag. Vroeg hun naar andere oplossing en kreeg de rit van Anita te horen. Zo vanavond naar Bariloche en morgen naar Osorno in Chili, dan daar een bus boeken naar Santiago. Als het een beetje meezit ben ik ergens vrijdag in Santiago. Gelukkig heb ik gisteren een boek gekocht in het Engels en kan dus in de bus de tijd doden met lezen. Moet me alleen zien te vermaken tot 20.00 uur vanavond. Gaat goed heb al een Alpaca jas gekocht en dat was nodig. Begin te stinken, want heb niet veel winterkleding en als ik in Santiago ben moet het nodig gewassen worden en is een warme jas welkom. Zo ben nu de tijd aan het doden in een internetcafé nog 10 uur te gaan voor de bus vertrekt.
Als mensen het vreemd vinden dat ik naar het zuiden ga om de Andes te passeren, wel de bergen schijnen een stuk lager te zijn. Ze hebben me beloofd dat er daar geen problemen zijn en dat terwijl Bariloche een ski gebied is.
Zo jullie zijn weer op de hoogte over de gang van zaken spreek jullie weer in Chili??

Dikke kus Agnes in Mendoza

  • 20 Juni 2007 - 14:36

    Claudia:

    Daar ben ik weer!! Heb gewerkt. Poeh, wat een ervaring. Dat van dat sneeuw was niet echt de bedoeling. Daar krijg ik het koud van als ik er naar kijk. Goed dat morgen de zomer begint. Heerlijk vooruitzicht. Je tijd doden kan ook met een bolletje wol en vingerhaken maar. Dat neemt ook niet zoveel ruimte in beslag en je kan het steeds weer opnieuw doen. Als je mij toch niet had.... Goed. Je terugtrip. Dat gaat lukken. Omdat ik dat tik. Kijk het is gelukt om daar heen te gaan dus zo'n sneeuwhoop gaat jouw tijd niet verstoren. Dus even rust en hop, there you go. Dus Knuffels van Mij in June.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 94460

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: