De geiser en trip naar Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu De geiser en trip naar Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

De geiser en trip naar Bolivia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

04 Mei 2007 | Bolivia, Uyuni

Hola lieve mensen,

Om 03.30 uur opstaan is voor een reiziger wel erg vroeg, maar ja soms is het nodig om al het moois te zien.We zijn met z´n drie en op naar de woestijn om de Geiser te bekijken. Ik kan jullie vertellen dat het bij jullie erg warm is oke, maar het steekt een beetje. Wij zitten namelijk vanaf nu erg hoog boven het zeeniveau en het vriest ´s nachts, dus alle kleren die je heb aantrekken. Het is hier erg mooi we realiseren dat Europa ook veel moois heeft, maar wat we hier zien is toch nergens in te vinden in Europa. De dag was zeer geslaagd en zodra het mogelijk is deel ik foto´s met jullie.
Woensdag zijn we vertrokken voor een drie daagse toer en de groep zal bestaan uit 4 Hollanders, 3 Duitsers, 2 Franse en 1 USA San Francisco. We gaan met een bus naar de grens van Bolivia en daar stappen we over in een Toyota Landcruiser. Het worden twee teams de Duitsers, USA en ik. De rest stapt in de andere Toyota. De groep is erg geslaagd en dat is fijn, daar hangt heel veel vanaf. De eerste dag gaan we langs mooie gekleurde bergen een landschap met stenen die de naam Salvador Dali heeft. Verder weer een bezoekje aan geiser en dit keer hebben we een warm bad genomen, was geslaagd. verder veel moois gezien en geslapen in een hostel met alleen koud (erg koud) water en geen elektriciteit. Gelukkig wel een redelijk toilet want mijn darmen beginnen weer erg van streek te raken. De volgende morgen vertrokken we om 08.00 uur en kregen weer erg veel aparts te zien. De avond brachten we door in een zouthotel, maar wij weigerde uit de auto te stappen. Het was ons iets mooier voorgeschoteld dan het er uitzag. De andere auto arriveerde en stapte wel uit, dus wij er ook maar uit de auto en viel het gelukkig wel mee. Hier van 18.00 uur tot 21.30 uur elekticiteit en iedereen dus zijn batterij opladen voor zijn fototoestel. De volgende morgen konden we kiezen 06.00 uur met zonsopkomst of 08.00 uur zonder zon opkomst. Onze auto besloot na lang dubben voor de zon te kiezen en uiteindelijk wilde alleen de Franse niet. Zij maakte voor de andere auto het besluit en dat vond onze auto niet fair want het was 3 tegen 2. Na lang dubben ging 1 van de Nderlanders naar de chauffeur/gids en die was het met haar eens. De Fransen niet blij, maar we vertrokken dus de volgende ochtend met twee auto´s i.p.v. één. Hebben genoten van het zonnetje en hebben veel foto´s van de grootste zoutvlakte ter wereld genomen. Je moest je erg goed insmeren en zonnebril op, want de zon op een wit vlak doet zeer aan je ogen en verbrandt je levend als je niet oppast. Mijn darmen protesteren nog steeds en hoop toch dat het minder gaat worden, want het is niet prettig je ziek te voelen terwijl je dat nooit bent.

Wat de foto´s betreft heb ik een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Graag zou ik willen weten wie foto´s heeft aangevraagd. Dat als hij meer wil weten ik weet bij wie ik moet zijn.

Vanavond vertrek ik met Karin uit Duitsland naar Potosi, want dit stadje vinden we maar niets. Het vervelende alleen is dat we 01.00 uur arriveren, alleen zouden we het niet doen maar met z´n twee is het te doen. Hostel in onze boeken opzoeken en met de taxi erheen.

Zo jullie zijn weer aardig op de hoogte.

Dikke kus van Agnes uit Bolivia

  • 04 Mei 2007 - 20:52

    Lydia:

    Hee lieverd,
    wauw, Bolivia. Laat even weten hoe het was om daar te reizen, qua faciliteiten, infrastructuur en veiligheid aangezien het in mijn planning ligt.
    Wel spannend hoor, een totaal ander land schijnt. In tegenstelling tot Argentinie en Chili is Bolivia een erkend derdewereld land en daarmee één van de armste landen van Zuid-Amerika. In hoeverre merk je dat? Laat het ons weten!
    Ik las net dat je eind deze maand / begin volgende maand bij Anita bent. Ik heb haar begin april twee pakketjes verstuurd, één voor haar en één voor Jorge. Ik ben benieuwd of ze aangekomen zijn. Er zit pure Chocola van de AH bij!! Nou ik hoor het allemaal van je, hou me op de hoogt he!
    KUS, LYD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Uyuni

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 97171

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: