De stad Arica gauw bekeken - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu De stad Arica gauw bekeken - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

De stad Arica gauw bekeken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

07 Juni 2007 | Chili, Santiago de Chile

Hola lieve mensen,

De stad Arica is in 1 dag echt wel bekeken. Ben eerst naar de busterminal gegaan om een ticket te boeken voor San Pedro Atacama en die ging om 22.00 uur. Daarna de kerk bewonderd van buiten, want was gesloten. De heer Eifel heeft het ontworpen net al de vroegere Aduana dat tegenwoordig Casa de la Cultura is. Dat dus ook even bekeken en toen de berg op voor het mooie uitzicht en het museum Hysterico y de Armas, over de Pacific War met Bolivia en Peru. Wel dan heb je het wel gezien in Arica, gelukkig toen ik beneden kwam was de kerk weer open en kon ik nog even naar binnen huppelen. Het was verder een koude dag en wachten tot 22.00 uur voor de bus duurt dan wel erg lang. Gelukkig ging hij op tijd en heb ik lekker geslapen tot 04.00 uur. Ja je wil het niet geloven maar er was controle in Chili. Tijdens mijn slaap zijn we waarschijnlijk de grens van Bolivia gepasseerd, want de buschaufeurs hulpje had mijn paspoort nodig. Wel in Bolivia dus geen controle, maar toen we weer in Chili kwamen wilde ze werkelijk alle tassen bekijken. Achtera hadden ze me wel mogen stempelen, had ik er nog meer. Om 09.30 uur aangekomen in San Pedro en ik dus gelijk naar mijn verblijf om te zien of ze me herkende en mijn spullen nog hadden. Gelukkig gelijk herkenning en met mijn spullen alles in orde.
Morgen om 14.15 uur naar Santiago om nog wat andere bezoekjes te doen, zonder al mijn souvenirs en kado's. Het is 23 uur rijden en ik denk dat ik het ga overleven.

Dikke kus Agnes in San Pedro de Atacaman en tot in Santiago

  • 07 Juni 2007 - 18:17

    Dorien:

    23 uur in de bus, ik wens je veel sterkte toe en veel slapen in de bus.
    prachtige kerk trouwens die meneer Eiffel wist wel wat hij deed.
    Leuk he, al die stempels in je paspoort, je had wel een bussines paspoort mogen aanvragen die zijn veel dikker, dus meer plaats voor stempels!!

    Groetjes
    Dorien

  • 07 Juni 2007 - 20:23

    Tini:

    Ja.Niet te geloven ik ben er al weer. Ik wens je ook sterkte met je busreis. Kus van je zus.

  • 07 Juni 2007 - 22:01

    Ans:

    Hay, hier ben ik weer ff, wat een mooie plaatjes weer vooral die daar boven op die berg, wat een uitzicht zeg!!!!!
    Succes met je lang durende busreis ik hoop wel dat ie een beetje comfortabel is want ik zou er niet aan moetn denken zo verschrikelijk lang te moeten zitten veel slapen en met je voetjes in de lucht zonder!! schoenen, hahahaha:)
    Dikke kus van hier uit het warme zaandam

  • 09 Juni 2007 - 19:34

    Charlotte:

    Hallo Agnes ff niets van me gehoord maar was zelf ook ff op trip, ben nu weer helemaal bijgelezen en onder de indruk van je prachtige prenten. Goeie reis verder!!XXXXXXX Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 94456

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: