Santa Catalina en geen trip naar Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Santa Catalina en geen trip naar Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Santa Catalina en geen trip naar Colca Canyon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

02 Juni 2007 | Peru, Arequipa

Hola lieve mensen,

Ja je leest het goed twee berichten achter elkaar.
De eerste dag in Arequipa op onderzoek gegaan voor een trip naar de Colca Canyon. Deze canyon is twee keer zo diep als de Grand Canyon en ongeveer 176 km vanaf Arequipa. Wij heben besloten het niet te doen, want het is een bustrip met bezoekjes aan Inka shit en Geizer shit. Ik kan je vertellen dat heb je na een aantal keer echt wel gezien. Wij gaan dus als het goed is zondag raften en verder lekker ons vermaken in Arequipa wat een leuke stad is. Vandaag zijn we naar een oud klooster gegaan en dat was erg indrukwekkend. Je kwam daar als je 12 jaar oud bent en tweede kind. De rijke spanjaarden brachten hun dochter en die kreeg de eerste 4 jaar een strenge opvoeding in een gesloten ruimte en vandaar uit kregen ze iets meer vrijheid. Ze konden net als in de gevangenis met hun ouders praten en kado`s krijgen. Het was verboden sieraden, make up en andere luxe te krijgen. De rijke nonnen hadden hulp van wel 3 tot 4 slaven. Deze slaven hadden wel een kamer, maar geen bed. Nu is het een museum, maar daarachter wonen nog steeds ongeveer 30 nonnen (uiteraard zonder slaven) met een leeftijd van 18 tot 95 jaar oud. Het is net een doolhof en is nog steeds van de nonnen die het nu verhuren aan een instantie die het moet onder houden.
Wij gaan ons nog een paar dagen samen vermaken en dan scheiden onze wegen. Het is erg jammer en ik heb er over nagedacht om toch langer te blijven. Mijn keuze is nee geworden, omdat het reizen erg veel energie van je neemt en een geregeld leven dan erg aantrekkelijk is.

Dikke kus van Agnes in Peru

PS: de foto's doe ik later.

  • 02 Juni 2007 - 20:52

    Ans:

    Hoi Agnes,
    Hier om te beginnen een dikke vette kus van Daphne:)
    Wat een belevenissen zeg, ik ben benieuwd naar de foto's van al dat mooi's. Gaaf dat je gaat raften lijkt me erg leuk hoor.
    Jammer dat je maatje weer gaat het was zo te lezen erg gezellig met z'n tweetjes.
    Veel plezier nog en de warme groetjes uit een zonnig Zaandam.

  • 02 Juni 2007 - 22:33

    Charlotte:

    Ik heb veel voor mijn medemensen over maar mijn bed is me wel heilig!! Geniet nog maar ff lekker van je laatste tripjes want de tijd gaat nu wel heel erg snel!!! Liefs en een dikke pakker!xx P.s voorzichtig met het raften hoor!!

  • 05 Juni 2007 - 10:34

    Claudia:

    Ben ik weer! Heb een paar verjaardagen achter de rug. Teveel gegeten, poeh! Wel lekker. Die boottrip plus eiland trip llijkt mij erg gaaf. Als je iets niet zint, dan zaag je er maar een stuk vanaf. Maar hebben ze ook weer houtlijm om de boel weer aanelkaar te plakken??? Of hebben ze iets voor termieten? Zit je je behoefte te doen is in ene je pot weggevreten.... Sorry, liet mij even gaan. Moet vanmiddag weer WERKEN. Daar mag jij straks ook weer aan gaan denken, dus geniet nog even van je uitstapjes! Knuffels van Mij in June.

  • 05 Juni 2007 - 14:43

    Je Minstreel:

    waarschijnlijk ben je weer alleen en zit je nu te mokken,maar lieve schat zo gaat het niet,dat moet nu even stokken.
    Je verblijf daar in de vreemde dat is heel snel voorbij,nog een heelklein poosje wachten dan ben je weer bij mij.
    En krijgen we al je verhalen te horen en te zien,is iedereen gelukkig,geloof dat ik nu grien.

  • 05 Juni 2007 - 20:28

    Sonja En Marco:

    He he eindelijk weer een berichtje van ons. Het blijft mooi al die foto's en wat je allemaal meemaakt. Onwijs gaaf.
    Heel veel plezier nog......groetjes en een dikke knuffel van ons je motorvrienden....

  • 06 Juni 2007 - 12:16

    Tini:

    Hee zusje,het was even een poosje geleden,maar ik ben weer langs geweest hoor. Geniet nog maar even van je belevenissen. Dikke kus van je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 94451

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: