Van Peru naar Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Van Peru naar Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Van Peru naar Chili

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

06 Juni 2007 | Chili, Arica

Hola lieve mensen,

Dinsdagochtend (05-06-2007) nog samen ontbeten en toen is Karin naar haar eerste kayak les gegaan. Hebben geen afscheid genomen, zien elkaar dit jaar nog. Ik ben gaan douchen en langzaam de laatste spullen ingepakt, nog even CNN gekeken en toen wat inkopen gedaan voor onderweg. De bus vetrok optijd en was om 17.30 uur Peruaanse tijd in Tacna, want vandaar kun je een bus of gezamelijke taxi nemen naar Arica in Chili. Voor Tacna nog een controle van de handbagage. Ik wilde zo snel mogelijk doorreizen en heb een taxi genomen. Dit ging een beetje raar (en dat wist ik) je geeft je paspoort aan de chaufeur en die regelt het papierwerk. Het kosten 18 sole (geld in Peru) en ik had 100 en vroeg of dat een probleem was. De hulp zei ik wissel het wel even en toen stapte de chauffeur in en ik legde uit van de 100 sole (ca. € 25,--). Hij op zoek en kon hem niet vinden, zei tegen mij ga maar kijken. Aangezien al mijn spullen in de auto lagen voelde hij dat ik het niet vertrouwde en liep de chauffeur en een andere dame met me mee. Na het maken van een hoop stennis en de jongen was met de noorderzon vertrokken waren mijn laatste woorden tegen de politie FUCK PERU. Zei tegen de chauffeur kom we gaan en vroeg wel of hij mijn paspoort had en dat had hij gelukkig. Wij naar de douane van Peru en hier was het de eerste keer dat ik werkelijk alle tassen moest openen. Bij de volgende stop een stempel erbij van Peru en toen naar de douane van Chili. Hier is te zien dat ze iets beter zijn geautomatiseerd, want de bagage gaat net als in Nederland door een röntgenaparaat. Verder geen problemen en nog een stempel erbij, heb er inmiddels ca. 33. In de taxi kennis gemaakt met Marcel een 24 jarige jongen uit Brazilië en hebben een kamer gedeeld, scheelt weer in de kosten. Toen ik de taxi chauffeur vroeg of ik in Dollars kon betalen zei hij dat ik niet hoefde betalen en hoopt dat ik door zijn collega geen verkeerd beeld van Peru heb. Correctie het zijn SCHATTEN in PERU. Vandaag een ticket gekocht naar San Pedro i.v.m. de tas die ik begin mei daar heb achter gelaten en blijf daar ook 1 nacht. Daarna gaat de reis in één keer door naar Santiago en dat zal een lange rit worden.

Dikke kus van Agnes in Chili

  • 06 Juni 2007 - 20:02

    Mama Marja:

    Je ziet maar,wisseltrucs kom je over de hele wereld tegen
    Die 100 sole moest je toch kwijt want je ging Peru verlaten en sneller als zo lukt niet altijd.Waarom ga je in eén ruk door naar Santiago,mij lijkt het een enorme lange reis of neem je af en toe een busstop?Misschien kom je nog een reisgenoot tegen we lezen het wel weer.
    Geniet nog maar van de laatste weken en hou je haaks.
    Groetjes en kusjes uit Opmeer.

  • 06 Juni 2007 - 20:55

    Lydia:

    Lieve Agnes,
    Tijdens je lange reis naar Santiago (hoe lang is het rijden?), denk dan af en toe even aan mij. Aan onze tijd samen daar, ons eeuwige gestruin door de stad. Geef Anita een hele dikke knuffel van mij. De rest mail ik je zo wel even, haha.
    Oh ja, en als je je verveelt tijdens de reis, bedenk je dan hoe weinig er voor nodig is om je te vermaken (Opa stoot z'n kop, en dat soort ongein...)
    Heeeele dikke zoen!
    LYD

  • 07 Juni 2007 - 05:12

    Jacqueline:

    Tja je vorige bericht, de offers van kinderen daar moet je toch niet aan denken . Je weet wel dat die dingen zijn gebeurd in die tijd maar als je dan op de plek bent denk je er toch over na. Brrr. ze zullen het in ieder geval heel gewoon hebben gevonden en een hele eer dat hun kind werd uitverkoren ook het kind zal wel hebben meegekregen dat het heel speciaal was. dus heel normaal allemaal lijkt mij.
    Lugubere plekje. Je zal nu wel aan het reizen zijn op het moment dat ik dit typ. Tja kon je maar met je ogen knipperen en er al zijn dat is een stukje makkelijker. Is het je laatstje stukje van je reis? Heb nu het idee dat je snel vanuit Santiago naar huis komt. Ik hoor het wel....wanneer ik met vlaggen klaar moet staan. Geniet nog lekker. Doeiii Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Arica

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 94454

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: