Het vakantie leven in Coroico. - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Het vakantie leven in Coroico. - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Het vakantie leven in Coroico.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

24 Mei 2007 | Bolivia, Coroico

Hola lieve mensen,

Wat de fietsrit betreft geen spierpijn, alleen protesterende billen voor 1 dag. Heb dus nog genoeg spierkracht voor zware fietsritten.
Verder hebben we een beetje vakantie gehouden met een fantastisch uitzicht. Maandag een beetje geluierd en alles verliep bijna naar wens. Ten eerste hadden we al onze was opgespaard tot hier en blijkt de wasdame {waarschijnlijk een smoes} niet te zijn komen opdagen, morgen nieuwe kansen. 's Avonds na het internetten van mijn verhaal aan jullie vonden we het etenstijd. Er was totaal niets in het restaurant van ons hotel Esmeralda. Na navraag aan het personeel blijkt de Duitse eigenaar zijn personeel niet te vertrouwen en heeft ze gezegd ik ga slapen en er komt toch niemand eten. Hij slaapt met de sleutel van de voorraad kamer. Wij een beetje boos en zijn maar naar de plaza gelopen voor een overheerlijke pizza. Het betalen ervan viel niet mee eerst om de rekening gevraagd en wij hebben geld neergelegd. Na 5 minuten contact met eigenaar weer gezocht en die reageerde of hij ons was vergeten. Daarna had hij geen 2 Bolivianos en vroeg ons of we 8 los hadden. Toen we bijna de 8 bijelkaar hadden liep de eigenaar en zijn dochter weer weg. Wij de dochter geroepen en we werden weer met, zoals Karin zegt, met een paar koeienogen aangekeken. Eindelijk was het dan voor elkaar en wij vragen ons af welke hersencel de mensen die hoog leven missen. Iedere avond komen ze namelijk met zijn alle op het plein en wij denken dat ze elkaar ook iedere avond dezelfde verhalen vertellen. Zo genoeg over het Boliviaanse volk.
De volgende dag kon onze was worden gedaan, het werd geteld en opgeschreven. Hebben we lekker bij het zwembad van de zon genoten, niet gezwommen was koud water. Na 3 nachten werd het tijd om te vertrekken, het koste veel moeite i.v.m. het uitzicht. De volgende ochtend dus betaald en een bus gezocht naar La Paz, want vandaar uit kunnen we een bus krijgen naar Copacabana aan het meer Titicaca. Bij aankomst in La Paz meteen de bus voor de volgende dag geboekt en daarna een hotel vlakbij de busterminal. Toen dat geregeld was gauw de cd van de fietsrit opgehaald, hotel in Copacabana geboekt en toen lekker gegeten en iets minder lekker geslapen.
Vanmorgen optijd bij de bus die een half uur te laat vertrok. Bij aankomst naar hotel gegaan en hebben een kamer met uitzicht op het meer {nog geen foto's}. Verder ziet ons programma er als volgt uit. Morgen {25-05-2007} gaan we Copacabana verkennen en dat worden zware klim partijen. Zaterdag met een boot naar Isla de la Sol en daar overnachten. Zondag met een boot naar Isla de la Luna en weer retour. Dan om 16.00 uur met de boot terug naar Copacabana voor 1 nacht en dan naar Peru.
Zo jullie weten weer even genoeg.

Dikke kus van Agnes in Bolivia

• 25 Mei 2007 - 05:46

Jacqueline:

Wat mooi daar! Dat zwembad! Daar zou je toch zo een duik innemen? Echt prachtige foto's. Hoe is de temperatuur? Ziet er nl. niet koud uit. Is het een beetje binikiweer of lijkt het maar zo. Die bus op een vlot, dat kan alleen maar in verre landen ha ha. Dat dat allemaal maar goed gaat ongeloofelijk. Nou veel plezier weer. Op naar Peru. doeiii

• 26 Mei 2007 - 08:04

Lydia:

Agnes, de foto's zijn adembenemend!!Het is daar zo te zijn vreselijk mooi, maar het is ook nog een kunst om dat goed te kunnen vastleggen (wist je nog die scheve flutfoto's van mij? haha). Ik ga straks naar het reisbureau om mijn ticket definitief te maken. Spannend he. Mijn ouders weten het al en mijn werkgever ook. En je terukomst staat in mijn agenda genoteerd. Ik ben die week vrij dus misschien met vakantie, maar als ik gewoon in Amsterdam ben, kan ik om de vreemdste tijden op Schiphol zijn.
    Dag lieve schat, tot gauw!
    LYD

• 27 Mei 2007 - 00:06

Rien:

Leuke ervaring met een hersencelige mensen daar in Bolivia, maar daar hebben sommige ook hier last van hoor. Maar je vermaak je best zie ik, nou geniet er maar lekker van het is bijna mid juni
    Tot horens in Stgo

• 27 Mei 2007 - 13:59

Claudia:

Heb de wasmachine twee wasjes laten draaien. Tja, moet ook gebeuren. Anders gaat het zo stinken. Dus ik begrijp waarom je een wasvrouw nodig had. Het is niet de bedoeling dat je was je rugzak uit stinkt. Mooie foto's. De busvaartochtfoto was weer heel apart/grappig. Zo schiet je ze alleen maar in het buitenland! Gaarne nog een paar van die foto's! Knuffels van Mij in May.