Juanita en raften - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Juanita en raften - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Juanita en raften

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

06 Juni 2007 | Peru, Arequipa

Hola lieve mensen,

Zaterdag (02-06-2007) zijn we bij Juanita op bezoek geweest.
In de Inkatijd werden jonge meiden en jongens geofferd. Als er een aardbeving, vulkaanuitbarsting of een andere natuurramp gingen de Inka's er van uit dat de goden boos waren. Juanita is één van de vele, zij was 12 of 13 jaar toen ze werd geofferd. Als de kinderen een jaar of 3 zijn is het al bekend of ze in de toekomst geofferd gaan worden. De kinderen moeten er goed en gaaf uitzien. Juanita ziet er voor een mummie goed uit, dit komt omdat ze op ca. 6000 mtr is geofferd en het er flink vroor. Op de plek zijn er nog meer gevonden, maar niet zo gaaf. Sommige hebben dicht bij de vulkaan gelegen en zijn daarom niet mooi i.v.m. de warmte van de vulkaan. Wij hadden mazzel want Juanita gaat van januari tot april op vakantie en nemen andere (niet zo gaaf) mummies haar plek over. De archeologische onderzoeken zijn nog steeds in volle gang.
Zondag werden we om 13.00 uur opgehaald voor raften, daarna nog 4 jongens (-20 jaar) opgehaald en toen naar de rivier Chili. Daar aangekomen en ons pak aangetrokken en dat was erg sexy i.v.m. een groot gat bij mijn kont, gelukkig was ik in bikini. Hier zijn geen foto's van gemaakt, want toestel in hotel gelaten voor alle nattigheid. Voor de jongens was het de eerste keer en Karin heeft alleen ervaring met een kayak. Ik was dus de enige die het een keer gedaan had en dat was in Chili. Eerst gingen de mannen voorin, maar na wat gewissel met de mannen besloot onze begeleider dat de dames voorin moesten. Als je voorin zit ben je de aanvoerder en wij denken dat hij in ons het meest vertrouwen had. Na een aantal keer door een steen bijna over boord te zijn gevallen wist ik dat het een keer echt zou gebeuren. Uiteindelijk werd ik dus door een steen onder de boot uit de boot gewipt, voelde onder mijn voet een steen en toen ik wou afzetten om aan boord te komen was er plots niets meer onder mijn voet en dat is een raar gevoel. Met één man en één dame werd ik weer aan boord gehezen en konden we het wilde water weer verder vervolgen. Het water hier was soms gevaarlijker dan in Chili en er waren meer stenen. Van de trip geen foto's, maar Karin en ik hebben erg genoten.
Vandaag (04-06-2007) heb ik mijn busreis voor morgen naar Tacna geboekt om dan meteen door te reizen naar Arica in Chili. Helaas houdt dan het reizen met Karin op, maar we hebben ruim 5 weken van elkaars gezelschap kunnen genieten. Uiteraard heb ik nog lang nagedacht om toch nog langer te reizen, maar mis jullie teveel.

Dikke kus Agnes

PS: i.v.m. werkzaamheden de site heeft het iets langer geduurd, foto`s komen later.

  • 06 Juni 2007 - 19:31

    Tini:

    Hier ben ik al weer zusje, de ene keer duurd het een week of langer en zo kijk ik twee keer per dag. Wel een gaaf avontuur weer hoor. Jammer dat je niet meer met Karin gaat reizen,maar aan alles komt een end he. Ik hoop dat je weer een andere reisgenoot tegen komt voor de laatste weken. Nou voorzichtig en heel veel plezier maar weer. Dikke kus van je zus.

  • 06 Juni 2007 - 20:49

    Lydia:

    He Agnes, ik loop een berichtje achter want ik zie dat je er net al weer een nieuwe op hebt gezet maar ik wilde toch even zeggen over die offers: verschrikkelijk eigenlijk he. Word je geboren, opgevoed etc etc en dat allemaal om uiteindelijk geofferd te worden. Beestachtig en onmenselijk. Dat zo'n moeder dat ook kan, haar eigen kind....gewoonweg afschuwelijk. Nou, ik ga gauw je volgende berichtje lezen.
    Kus, LYD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Agnes & Rob

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 94451

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 09 Maart 2012

Rondreis Noord Argentinië

04 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis Argentinië - Chili

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: