De laatste loodjes :( :( - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu De laatste loodjes :( :( - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes :( :(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

07 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Dinsdag 6 maart:
Vroeg binnengelaten bij Posada Gotan rond 8 uur! in de hoop dat de kamer al te betrekken was (reservering hadden al geregeld 2 dagen geleden).
Dat was gelukkig geen probleem dus ron 8.30 uur lagen we op bed.
Even bijslapen... ;) om vervolgens om 11 uur wakker te worden. Was wel ff lekker ...
Kopje koffie en een klein broodjes gekregen.

Uitgezocht via internet (toch wel handig zo'n netbook!) waar Europcar zit in Buenos Aires om langs te gaan voor de teruggave van het boetebedrag en de telefoonkosten (tot. $500 = € 100)

Wederom de oude en vertrouwde metro (Subte) genomen naar Retiro en op zoek gegaan naar Europcar wat nog een hele opgave was.. maar ... de aanhouder wint. We hebben ze gevonden en ze waren meewerkend. Probleem is alleen dat ze geen cashgeld hebben liggen en dat dus alles via het boekingsbureau loopt waar je de auto hebt gehuurd. De medewerker van Europcar zou een email sturen naar dit boekingsbureau in UK en vragen om een refund (terugstorting).
Dat was dus verder even afwachten.

Langs de waterkant (soort binnenhavens) doorgelopen langs diverse restaurantjes.. pff wat een prijzen! Gecombineerd restaurant (net geopend) met Argentijns / Peruaans eten uitgekozen.. heerlijk gegeten!!

Aangezien het eten erg zwaar viel en het heel heet/benauwd was zijn we richting de posada teruggekeerd.
We waren toe aan een siesta.

Lekker gerelaxed en 's-avonds een pizza gehaald om de hoek en opgegeten.
Daarna volgevreten naar bed..

Woensdag 7 maart:
Na het ontbijt de auto leeggehaald en weggebracht (op de hoek van de staat) naar de wasservice. :)
De auto moet schoon ingeleverd (bleek in 2010 toen we dat dus niet hadden gedaan, dan houden een leuk bedrag in op je VISA rekening).

We zijn daarna met de Metro de stad in gegaan.. en zouden ook nog even langs gaan bij Europcar aangezien we nog steeds geen email voorbij hebben zien komen.

Beetje geshopt, Italiaans gegeten bij FILO (1e keer in Buenos Aires ook daar gegeten) met oa. overheerlijk pasta en tiramisu!.. :)
Bij Europcar langsgelopen, de collega vertelde dat de email was verstuurd en dat bleek later ook.. refund aangevraagd van US$116.
Wordt er toch nog gewerkt in dit land ;)

Bij terugkomst met metro bij Posada Gotan direct de auto opgehaald. Hij is onherkenbaar ... zoooo schoon.. :)

Nu terug op posada Gotan, aan de Mate, ingecheckt bij Lufthansa voor morgen (toch wel leuker om een vlucht van 13 uur naast elkaar te zitten) en nu dus dit verhaal.. ja, het laatste verhaal.. :( helaas..

Straks / morgen alles inpakken en wegwezen..

Spreken jullie snel als we in Nederland zijn.

Bedankt voor alle mooie en leuke reacties de afgelopen weken!
We hebben ervan genoten ..

Liefs Agnes & Rob

• 07 Maart 2012 - 22:46

Rien:

Lieve Rob en Agnes,
    Dankje voor jullie leuke reisverslagen en fotos ja aan deze kant v d andes zit ik ook hier van te genieten. Mooie reis naar huis plezier onderweg en alles eerst goed nakijken of Rob niet iets laat liggen. Hopelijk tot ziens maar dan aan deze kant
    Xxx

• 07 Maart 2012 - 22:51

Agnes & Rob :

Rien: bedankt voor je berichtjes bijna dagelijks en inderdaad tot ziens.. dat zal dan zijn na half 2013 als we in Argentinie zitten. Dan is het nog een klein stukkie vanaf Mendoza en komen we een weekendje op de koffie ;)

• 08 Maart 2012 - 16:40

Ron En Anja:

Jongens, we hebben genoten van jullie berichten en foto´s, het is daar echt geweldig mooi. Jammer voor jullie dat het erop zit, het is voorbij gevlogen. Agnes we zien je hopelijk dinsdag weer op je vertrouwde plek naast Peter, dan ben je waarschijnlijk weer aan dit koude landje gewent. Wij wensen jullie een goeie vlucht terug en veilig weer met de voetjes op de grond. Dikke kus van ons X

• 08 Maart 2012 - 21:01

Plakkie Worst:

Rob, Agnes,

Goeie terugreis!

• 10 Maart 2012 - 11:08

Johan&Corry :

Hallo Argentinië reizigers welkom terug in ons vochtige en kille landje. Wij willen jullie bedanken voor een mooi reis verslag met hele mooie foto`s. Beetje acclimatiseren en maandag weer geld verdienen voor de volgende vakantie.
    Sterke daar mee.