Salina Grandes - de zoutvlakte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Salina Grandes - de zoutvlakte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Salina Grandes - de zoutvlakte

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

22 Februari 2012 | Argentinië, Salta

Woensdag 22 februari:
In de planning voor vandaag een ronde van Jujuy via de zoutvlakte Salina Grande naar Salta. Na het ontbijt op jacht naar wat SUPER benzine... dat bleek niet makkelijk.. na lange tijd in de rij kregen we een pionnetje voor de auto, dat betekent 'helaas de benzine is net op!' wij weer op zoek naar een andere benzinepomp en gelukkig hadden ze naar nog wat litertjes.. eindelijk konden we op weg naar de zoutvlakte.

Aangekomen in Pumamarca waar de berg met de 7 kleuren te bezichtigen is (wij waren hier in 2010 ook al) bleek dat Rob een pootje miste van zijn bril toen hij zijn zonnebril wilde omruilen met zijn gewone bril. Paniek in de tent want zonder wordt lastig. De hele auto doorzocht (alle schroefjes los) en de hele wandelroute nogmaals gelopen op zoek naar het pootje...
Niet gevonden toch maar doorgereden in de hoop dat ie toch in de auto lag.

Aangekomen bij de zoutvlakte na een schitterende route kwam het pootje tevoorschijn uit Rob zijn rugtas (kleine vakje). Mooie foto's gemaakt van de zoutvlakte. Agnes was er al eens geweest.

Onze route vervolgt naar Salta via een witte weg op de kaart. Een witte weg is een steentjes weg en daarvan is niet altijd duidelijk hoe deze is. Helaas moesten we na een 80 km terug aangezien er een oversteek van water nodig was om onze weg te vervolgen. Dat zagen wij met onze gewone auto niet zo zitten en besloten terug te keren naar de eerstvolgende splitsing.
Andere weg genomen en ook die liep in het water... vervolgens moesten we dus wel de gehele weg naar Jujuy terug rijden. Vanaf Jujuy zijn we naar Salta gereden naar een Hostel / B&B waar we gisteravond al via internet een kamer hadden gereserveerd.

De B&B hadden we redelijk snel gevonden en hebben snel onze spullen gedumpt op de kamer .. parkeren voor de deur voor $2 (2 argentijnse pesos is € 0,40) voor de hele nacht. Lekker gaan eten op het plein waar we in 2010 ook veel aanwezig waren. Leuk om terug te zijn ... druk maar erg gezellig... Nu terug ff verhaaltje tikken en wat foto's erbij voor het thuisfront.

Morgen even naar de opticien het pootje van de bril laten maken.
Daarna naar Cafayate voor een wittewijn ijsje... :)

Veel leesplezier en tot later...

Kus van Rob en Agne

• 23 Februari 2012 - 03:38

Rien Van Snek:

Zo ken ik Rob weer, effe wat kwijt raken - paniek - en daarna weer gewoon terug vinden. Doodnormaal in zijn leven maar hou het wel spannend iedere keer.

• 23 Februari 2012 - 09:23

Janny En Leo Korpel:

Hallo Agnes en Rob,
    We hebben jullie verslagen tm 22.2 weer gelezen en de foto's weer bekeken. Wat een belevenissen allemaal met de benzine en met Rob z'n bril. Hopenlijk gaat het verder allemaal naar wens en we zien weer uit naar de volgende serie verslagen en
    foto's vanuit Cafayate en verder!
    Groeten en be careful!
    Liefs Pa en Ma.

• 23 Februari 2012 - 15:57

Muzi:

Nu is ATWT afgelopen! Hoe moet mijn slaaf nou weten wanneer ze mij eten moet geven?????? Trouwens mannuuu raken altijd dingen kwijt......