Verblijf in Esteros del Iberá - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu Verblijf in Esteros del Iberá - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes & Rob - WaarBenJij.nu

Verblijf in Esteros del Iberá

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes & Rob

18 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Donderdag 16 februari:
Na woensdagavond een gesprek te hebben gehad met een man die vertelde dat we wel met onze gewone auto naar Carlos Pelligrini konden rijden, zijn we na het overheerlijke ontbijt van Senora China vertrokken. Het is 120 km en zeer slecht wegdek (zand... gravel, etc) dus met regen niet geschikt voor een gewone auto.

De rit duurde al met al 2,5 uur.. pff wat een weg! Maar dit was zeker de moeite waard!! We werden ontvangen door de gastvrouw, we waren de eerste gasten nadat ze wat verbouwinkjes hadden gedaan en waren die middag alleen met een Engels stel dus lekker rustig.

Tussen de middag een lekker 3 gangenmenu .. deze mensen kunnen echt heerlijk koken!! Wat een luxe... even het zwembad ingeweest... in de middag rond 17 uur met de boot naar een wandelroute door de jungle en over grasland. Veel dieren gespot... grijze vos, vele vogelsoorten, hert en carpinchos.

's-avonds een heerlijk 3-gangen diner. Echt top! Lekker vroeg op bed maar wel benauwd... morgen weer een lange dag.

Vrijdag 17 februari:
8 uur ontbijt, broodjes, koffie, thee, gebakken ei op toast, toast met zoetigheden etc ..
9 uur met de boot de Laguna op een boottrip op zoek naar het wildleven hier. Vele vogels gespot, maar ook Carpinchos (soort reuze marmot), herten, kaaiman (krokodil), etc. (zie foto's)
Lunch na terugkomst (weer 3 gangen.. dit trippie is geen Sonja verantwoord trippie :) sorry Anja)
Na de lunch vrijspel dus wederom ff het zwembad in, aangezien het hier toch elke dag erg heet is.

Om 17 uur nogmaals het water op .. weer veel dieren gezien.

Na weer een 3 gangen diner lekker gaan slapen. Nog 2 gasten zijn aangekomen. Een jong Argentijns stel. We zijn nu dus met 6.

Zaterdag 18 februari:
Na het ontbijt om 8 uur zijn we met dit keer 6 personen in de boot gegaan naar een Monkeytrail. Een wandelrout door de jungle. Vele spinnen en webben gezien en helaas maar 2 apen. Een moeder en haar kind. Verder mooie wandeling, erna met de boot naar de ander kant van de Laguna. Vele vogels, een aantal Kaaimannen, herten, struisvogelsoort, etc gezien.
Na 3 uurtjes teruggekeerd en zometeen wederom de lekkere lunch.
Na de lunch even zwemmen en misschien even een dutje doen ;)
Vanavond 19 uur een avondwandeling in het donker. Laatste nacht, morgen weg.

Dat was het voor nu vanuit Ibera wetlands... vergeet vooral niet de schitterende foto's te bekijken die we z.s.m. zullen toevoegen. Dit zullen er uiteindelijk zo'n 20 a 30 zijn dus het kan zijn dat als je kijkt nog niet alles erop staat.. :)

Gr. Rob & Agnes

• 18 Februari 2012 - 15:39

Johan&Corry:

Weder om weer prachtige foto`s.
    Heb vrijdag op zaterdag nacht (ned.tijd) met een dame uit Argentinië zitten chatten op F.B. in os Floyd cafe over jullie reis en zij volgt nu ook jullie reis. En ze vindt de foto`s ook prachtig. Haar naam is Anita Beat.

• 18 Februari 2012 - 15:44

Rien Van Snek:

Mooi he wat je hier in het wild ziet zien de in Europa in de dierentuin, als ze geluk hebben.
    Ga zo door xxx

• 18 Februari 2012 - 16:00

Muzi:

Er ging even iets niet goed, ik heb een paar hete (;)) katers gespot! Daar had ik wel een visontbijtje mee willen scoren!

• 18 Februari 2012 - 16:01

Muzi:

Ohja die vogeltjes had ik ook wel willen proberen.......

• 18 Februari 2012 - 16:35

Tini:

Ik heb eindelijk een keer jullie belevenissen gelezen. Het lijkt me weer helemaal super. Mooie foto's! Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten......

• 19 Februari 2012 - 09:45

Anja En Ron:

Hallo vriendjes, wat een ontzettend mooie foto's en wat een heerlijk eten geniet ervan Agnes;) Nog bedankt voor jullie leuke kaart en het alom mislukte telefoontje, ik had al het vermoeden dat jullie het waren ivm de slechte verbinding(maakt niet uit) Het was gezellig hier hoor de 18de. Vader en moeder hadden de zus nog gesproken(plakje worst) in het ziekenhuis. Horen en zien weer gauw van jullie, genieten verder......

• 19 Februari 2012 - 11:10

Plakje Worst:

Zo te lezen gaat alles naar wens, leuke foto's en wat een mooi land, daar zouden wij ook wel eens heen willen.
    Moe leest de verslagen, vindt het leuk
    Als ze wat te melden heeft zetten wij het erop. Nu maar hopen dat het droog blift, nou ja zo te lezen is het niet erg om daar te moeten blijven. Veel plezier en tot volgend bericht

• 19 Februari 2012 - 16:47

Opmeer:

Wij zijn vanmiddag eens heerlijk gaan zitten met een glaasje ? en hebben jullie verslagen verslonden.
    Een prachtig land zo tezien voorons te warm maar jullie houden het wel uit toch? De foto's zijn ook weer bijzonder mooi, ook de dieren in het wild waar krijg je zo'n kans.En dat je Leslie hebt gevonden is toch wel uniek hoor.Genieten jullie maar lekker door knuffels van MenD uit O

• 19 Februari 2012 - 19:16

Nina En Marja:

Hallo Agnes en Rob.

Jee joh het is wel weer een trippie hoor,
    aan flora en fauna komen jullie niets te kort, zoals de foto's laten zien.
    Erg mooie foto's!
    Hee geniet er maar lekker van en ik lees het volgende verslag weer.
    Lieve groetjes en dikke knuffel van ons.

• 20 Februari 2012 - 14:33

Leo En Janny Korpel:

Lieve Agnes en Rob,
    We hebben weer genoten van jullie verslagen tm 19.2. en wat een serie
    mooie natuurfoto's. Na de reis kunnen
    jullie zo een vogel en dierenboek van
    Argentinie samenstellen. Overigens
    wordt er behoorlijk wat gegeten. Het ontbijt is nog niet voorbij of de lunch
    en later 3 gangendiner komen aan bod!
    Als het maar lekker is, maar dat blijkt wel uit jullie veslagen.
    Nou lieve mensen tot de volgende belevenissen maar.
    groetjes van Pa en Ma.
    P.S. Rob nog gefeliciteerd met je zus
    de 17e.

• 20 Februari 2012 - 18:36

Hans En Charlotte:

Ha Reizigers
    Net weer alles bij gelezen en bekeken van jullie avontuur. Super zeg! Hier is 't carnaval en brrrr erg koud!
    Liefs uit Maarheeze

• 05 Maart 2012 - 14:04

Janny En Leo Korpel:

Lieve Agnes en Rob,
    We zijn weer helemaal bij (blij) met de verslagen en foto's. Jullie beleven zo wel het een en ander. Eten en drinken gaat ook weer goed begrijpen we. Als het maar niet te ..... wordt. Zo langzamerhand komt het einde van deze geweldige reis naderbij. Nog maar even niet aan denken, toch? Intussen nog een paar interessante dagen meemaken. Welnu, we zien de verslagen van de komende (laatste) dagen tegemoet. Tot dan en groetjes van Ma en Pa.